Boleh masuk Arkib Politeknik Malaysia - corEtan akAsHah

Wednesday, August 15, 2018

Boleh masuk Arkib Politeknik Malaysia

Gambar ni di snap masa nak pindah dari rumah sewa ke rumah sendiri tahun lepas
Mukadimah
Kita ini sebenarnya ada satu tabiat. Tabiat susah nak buang barang-barang lama.  Lepas tu lama2 boleh buat muzium sendiri. padahal simpan dalam kotak yang mana berteman anai-anai aje. Kalau duduk rumah yang tak pindah2 memang elok je la dalam kotak tu. Kalau berpindah-randah mesti usik2 juga lah. dan satu masa bila pindah banyak kali, kita akan buat keputusan yang sangat berat untuk let it go. fuh memang berat hati kalau jadi macam tu.
Rupabentuk surat tawaran diploma 2003. 
ok jom kita ke tajuk asal entri ni. Mengimbau kenangan suatu ketika dahulu.. Kemasukan diploma politeknik.bersaiz separuh a4. warna biru. Nak buka kena koyak kiri kanan dulu. Ha ni dah boleh masuk muzium politeknik dah surta tawaran ni.. Kalau ikut kan rupabentuk surat ini, macam surat daftar KWSP dulu, daftar akaun bank dan slip gaji kilang .ha macam ni lah. sekarang semua online. hahah
meh singkap sikit cite lama kita 
Ada seorang pensyarah bertanya apa 'expectation' masa '1st day' jejak kaki ke politeknik.cuba tulis dalam sekeping kertas...
09DUP03f032 - 09 kod pjb, dup utk kod diploma pengurusan pelancongan 03 mewakili tahun kasha masuk 2003.. F sampai sekrang jadi misteri 032 tu kasha orang yg ke 32 daftar masa batch tu untuk DUP.. 
Ini kad matrik pjb yang terjumpa time nak pindah aritu.. Bayangkan lah dari lepas diploma dekat 5 kali kot pindah..tapi artifak ni tetap ada..dari kulai pergi batu pahat pastu pindah pontian, pasir gudang pindah 3kali.. Smapai sekarang kat kuantan ada lagi..tapi xbawa lah gi sini..buat harta pusaka kat rumah pasir gudang. Yang lagi 3 sem ada lagi tu tapi tak terjumpa.kalau korek memang jumpa.sebab xbuang. Muka comel zaman remaja terpaksa diblurkan ..takut korang tengok masuk mimpi ngeri.haha.
hah teka mana kasha? muka tak reti nak senyum dah amik gambo menghadap matahari.masing2 semua tak nampak mata. umur 18 tahun.hahah terasa tua sangat dah ni?

Kasha menulis sebuah karangan. Panjang dua muka surat.tapi  tak dapat penuh lah ingat apa kasha tulis sepenuhnya. Tapi antaranya adalah seperti berikut:



"Saya bayangkan semua pensyarah tua-tua haha rambut putih macam professor seperti yang dimomokkan dalam tv 11 tahun yg lalu.. tapi terkejut besar, rupanya semuanya muda2 belaka"



Tak tahu la apa reaksi pensyarah tu masa baca karangan tu eh.. dia ingat lagi tak? Haha agak2 siapa pensyarah tu eh? Tak sangka pula akhirnya menjadi rakan sekerja pulak ..(sebenarnya kasha rasa pensyarah tu pon tak ingat dia yang suruh buat benda ni. sebab masa taip benda yang lebih kurang sama posting macam ni, dia rileks je. hahah.biarlah rahsia)



Tapi sekarang pensyarah lagi muda2.. Tak dapat beza dengan student. maybe 10 tahun akan datang, ada yang bakal jadi macam ni juga.. Jumpa student sendiri pula


Sekadar menyebut nama pensyarah yang terlintas dalam kepala: 
pn dayang (PA), pn maria, pn azila, pn zaiton, pn anita, pn wan linda, pn hanirah, pn imas, pn nora, tn syed,en zul, en yusdi, en azamrul, en kamal, en ismail, ustzh rohamiah,
Barisan legend lecturer pjb yang dah jadi rakan sekerja.alamak nape kasha nampak sebaya pulak? Adeh macam mana ni?
Nota kaki
Post ni dah lama tulis tapi tak publish2. Bila cik kasha da mula stress kat sini medium penawarnya  tambah2 ayat sikit.masuk2 gambar buat hiasan.. Jadi terpublish lah entri ni..
Argh memang stress..sampai tak tau nak buat apa,..amik lah selalu entri kasha ada mukadimah je, sekarang tambah nota kaki plak..esok2 tak tahu lah..

No comments:

st

P E N A F I A N

Pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.
Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.
Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.