Posts

Showing posts from May, 2017

Setahun dah dia mati!

Image
Ha terkejut tak baca tajuk? Ini ialah gaya tajuk harian metro.. Kita tiru dia... Dia yang ajar wat gitu.. Sesekali boleh la cuba.. Tak lama lagi waktu patut renew lesen.. Dok borak2 kosong ngan kak lin, kata eh rasa tak lama lagi kena renew lesen ni.. Dah nak sampai waktu tua ni. Haha..(peringatan sila abaikan muka pada berat kurang 20kg yang lalu,gambar ic kot tu tahun 2010.sebelum masuk keje poli.masa tu sempat keje kilang jadi kerani)

Kita pon dengan gaya penuh keyakinan buka purse.. Belek punya belek jumpa lesen..Sekali check punya check, wei dah setahun wei dia mati.. Gelak besar kat diri sendiri.. Masa tu lokasi kasha kat Jusco tebrau.. Nasib la dah sampai pintu keluar..kalau tak mau orang cakap tak betul pompuan ni..

Ye la sekarang ni kasha selalu bagi ucapan birthday  gini:
"happy birthday dengan ucapan jangan lupa renew lesen"
Penyudahnya kita pulak yang tak renew..haha tak boleh percaya kenapa jadi pelupa gitu. Bayangkan dari bulan 5 tahun lepas sampai bawa tahun …

Ulasan Antalogi cerpen BLUR

Image
Lama rasanya tak membaca melalui cetakan buku, Dah lali rasanya membaca diatas cahaya skrin.. Siap delivery ke opis dgn free gift bookmark.. Oleh salah sorang penulis buku ustazah Rohamiah Muda.. Terima kasih
Cerpen1-Malang yang berbau Satu cerita realiti dalam mencari kerjaya..
Keterujaan remaja dalam mendapatkan sumber pendapatan..
Kecundang dek alasan kewangan
Dah keje seminggu, takkan nak berhenti tak bergaji?
Atau
Suatu pengunduran demi mempertahankan agama
Boleh kerja sini, tapi buka tudung lah?
Cuma hidang arak je, bukan minum pon?
Namun segalanya ada pilihan
Mungkin kita sedikit terlewat
Tapi penting untuk mencari keredhaan.. -karya bonda Nor- Kasha memang pernah dulu banyak yang terlewat dari kawan seperjuangan,
Lewat dapat kerja, cari kerja kena buka tudung.. Dapat kerja yang boleh bertudung, dan dapat masa untuk solat tapi gaji kecik.. Tapi kalau kita percaya ada rezeki bagi setiap hambaNya, insyaAllah..sesungguhnya Allah ada bersifat arrahman dan arrahim pada hambanya
Cerpen2-…