Posts

Showing posts from August, 2013

Sibu island trip

Image
23-25 ogos.. Bw pljr diploma ke latihan amali di pulau sibu. Pergi dengan kaki dan lutut yg masih sakit dan jg demam yg belum kebah. Namanya pon tanggungjawab..layankan aje la.
Sebenarnya setiap sem pergi pulau sibu. Bezanya kali ini, bw anak PA pula DUP3C. Alhamdulillah selesai sudah 3hari latihan amali water confident, snorkeling, boating, kayaking dan hitaming (sesi mggelapkan muka). Nampaknya berjaya glap mukanya.

Salam Kemenangan Salam Lebaran

Tiada kata seindah bahasa
Tiada ucapan penghias bicara
Tiada kegembiraan seindah Syawal
Salam Lebaran Buat Semua

Tika cahaya pelita menerangi halaman..takbir raya mula dialunkan.. Tika ibu sibuk menyiapkan juadah lebaran.. Kanak2 bermain bunga api bersorak keriangan.. Saat rumah di hias rapi.. 
Baju baru cantik berwarna warni.. Sanak saudara mengatur ziarah utk beraya esok hari.. Tanda Ramadhan akan berlalu pergi..tahniah atas kemenangan ini buat semua umat muslimin

p/s; mungkinkah kita bertemu ramadhan yg penuh ketenangan dan keamanan ini lg? 

Kisahnye kursus advertising tourism

Image
5hr brkmpung di ancasa hotel..
Bersahur berbuka rotate lauk tu juga..
Tggu juga menu istimewa..
Terbaik kat hotel ni katanya..
Namun semua hampa belaka..
Mungkin juga..
Tak kena lidah org kg agknya..

2 minggu lg nk raya
Orang sibuk persiapan raya..
Kita dok la mghadap komputer..
Menelek adobe photoshop..after effect dan illustrator..
Yg xde mouse terkial2 mengira..
X tggl juga software tak ada..
Dah lappy tak nk terima..
Processor.. Hardisk.. Grafic card masalah utama..
Terima je lah apa yg ada..

Dr hairi cikgu razak..tnaga pngajar hari berlima..
Mengajar kami yg tau hy pd software py nama..
Kira nk jd zero to hero lagaknya..
Master utk trio- adobe misi utama..
Tgk la mlm presentation hasilnya..

Teka- teki penceria suasana..
Kuih raya promote tetap sedia..
Buku istimewa grafik byk salah eja (edisi pertama dicerita)..
Tak kisah pon mesej tu yg utama..

Segmen terakhir touching2 mesti ada..
Kata2 buat pencetus minda..
Perkongsian ilmu moga dibrkatiNya..
Terselit jg salam hr raya..
Juga t…