Skip to main content

Posts

Showing posts from July, 2015

Salam Aidilfitri Salam Kemenangan

Dengan nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani Segala Puji bagi Allah, Tuhan Semesta Alam Maha Pemurah lagi Maha Penyayang Yang Menguasai hari pembalasan
Hanya kepadaMu (Ya Allah) kami menyembahMu (Ya Allah) hanya kepadaMu kami mohon pertolongan
Tunjukilah kami jalan yang lurus (yaitu) jalan orang-orang yang Kau kurniakan ni’mat kepada mereka, bukan (jalan) mereka yang dimurkai dan bukan (pula jalan) mereka yang sesat

https://youtu.be/AL6pyElhPSs
Terngiang-ngiang dalam kepala lirik lagu erti alfatihah..dgn budak2 qari jr yg sura ala2 comel..sepatah kata iza ahmad..comel sgt rasa mcm nak sepak? Eh hahah.. surah yang biasa kita baca tapi kadang2 tunggang terbalik juga maknanya.. jadi kat tv masa sahur sebulan selalu keluar lagu erti alfatihah ni.. dah naik hafal sebijik2 maknanya dia.. besar pahala sape yg melagukan erti surah ni.hehe

ok lah dalam meninggalkan Ramadhan dengan kesedihan..kita juga menyambut Syawal hari kemenangan bagi umat islam.. saje juga la wat satu entry khas sempena sy…