Posts

Showing posts from February, 2012

REUNION EX-PJB / PIS

Image
Ni x lama lagi nak wat reunion ngan semua ex-pjb.. hah, hrp dpt jumpe reramai kwn2 lama..haha kekasih x kesampaian ke? haha..xpon musuh2 yg paling disayangi?(hah, ada ke?). Sebenarnya, nama program ni adalah MESYUARAT AGONG AKTIVITI TAHUNAN PERTUBUHAN ALUMNI POLITEKNIK JOHOR BAHRU.

Tapi kan agak2 kalu ltk mcm tu kat banner ats ni.. rmi ke yg nak dtg... dah letak meeting je org da berpinor mata (pening)..haha malas nak dtg.. so better letak reunion, lagi santai kan? haha bosan ar nama majlis je meeting nama perjumpaan je nak panggil mesyuarat..so, better wat reunion kan?  hmm ikut perancangannya lah, ni agenda dlm reunion ialah:

a) Ucapan aluan pengerusi
(kire tuan rumah nak borak2 sikit, ucp tq, xkan la org da penat2 dtg x di alu-alukan, volunteer tu.. hehe.. wahai pengerusi jgn ckp pjg2 ye..hehe)

b) Penukaran nama pertubuhan
(ha yg ini nak selarskan dgn pertukrn nama poli, da poli tkr nama xkan nama pertubuhan x tukar kan? so layan je la.. )

c) Aktiviti tahun 2012
(apa nak buat tahun…

Ertinya ikhlas..

Image
Ikhlas itu sukar ditafsir,
Memberi tanpa meminta ibarat si fakir,

Ikhlas itu bukan untuk dipuji,
Dijulang orang ke sana ke mari,

Ikhlas memberi menambah bakti,
Menuju rahmat Ilahi,

Biar ikhlas itu tersimpan rapi,
Usah dirakam, dikalung anugerah insani,

Ikhlas hati membina rohani,
Belajar untuk sedia memberi,

Memohon pada Ilahi,
Agar sentiasa berbakti seikhlas hati,
Semaikan niat sesuci murni untuk insani,
Yang pernah terpahat dalam nurani,
Biar cuma seketika nanti,
InsyaAllah dikekalkan, mohon diberkati...

Nukilan:akashah kassim 12.25 am, waktu Malaysia