koleksi madah di tanah tinggi - corEtan akAsHah

Monday, April 22, 2013

koleksi madah di tanah tinggi

2 minggu berada di tanah tinggi ni, memang rasa tenang dari segala kerja kat opis tu. Sebulan rasanya tiada sabtu ahad duduk di rumah, setiap minggu kena kerja. Nak gi kursus ni pon aritu, terpkasa siapkan transkrip untuk pelajar konvokesyen.

Memang tak dinafikan, rasa sejuk kat sini ada rasa luar dari biasa. Tapi pergerakan kat sini pon luar biasa malasnya.. haish apa nak jadi ni. Kalau nak cerita yang x best? BANYAK ok.. malas nak citer panjang. 

Berita tak bestnye, Preve pancit kat Pasir Gudang, die rindu kan kat tuan die yg comel ni.. hehe.. Kunci kete tinggal kat housemate tersayang tapi steering lock bole lupa bagi.. aduhai akashah, kenapa la bole lupa.  Banyak makan semut.

Hmm, setelah sekian lama ilham berpuisi menghilang, di sini lah bermacam kata tercipta.. Ala-ala lagu FAizal Tahir tu " Memori Tercipta". Macam kat bawah ni. 


Kalau tanam kacang xkan nak dapat gula2.. Bila daki tangga ke atas takkan boleh jumpa keli di air.
(11 April 2013)

Cuma darjat kesabaran yg tinggi mampu mencipta satu keajaiban, insyaAllah
(12 April 2013)

Dlm mencipta satu kehebatan, tiada istilah lambat atau cpat, paling penting kesabaran.. Cuma darjat kesabaran yg tinggi mampu mencipta
(13 April 2013)

tugasan individu KIPA ni cuba menguji keyboard ni berbicara tentang pdp tapi akhinya ia lebih petah berbicara di muka buku..
(14 April 2013)

Lazimnya isnin tu mengantuk, kebiasaannya permulaan tu sukar, normalnya baru itu seronok (ek?), tp lazim dan kebiasaan itu hanya mentaliti, hati yg seronok tu mampu mengatasi keduanya..
 (15 April 2013)

bila Tuhan tarik nikmat yang selama ni kita lupa.. mampukah kita membawa kembali apa yang telah kita persiakan sebelum ni.. bila Tuhan menguji.. berupayakah kita bersandarkan kasih-sayangNya bukan hanya ujian pencipta terhadap hambaya? Kuatkan hati hambaMu agar tidak jauh dariMU
(16 April 2013)

Knangan terindah takkan mampu terucap hanya dengan kata2
(17 April 2013)

transform minda...dr alm mimpi ke realiti (18 April 2013)

Penat tidak mampu digambarkan dengan kata-kata, gembira tidak tercanting dalam lukisan, sedih mungkin merajai nurani yang memadam rasanya benci, bersabarlah wahai hati.. jangan terganggu dengan emosi, bertenanglah jiwa, jangan tergugat dengan tragedi
(19 April 2013)



p/s: dah lama gile x wat keje2 camni.. alhamdulillah ilham datang lagi setelah kian lama menyepi. Ni semua sebab...bz sgt la kot

5 comments:

Anonymous said...

perghhh...boleh x buat ukiran d sudut bukit genting yg x bp nk tinggi ni...yg ala2 hollywood gitu...

Akashah Kassim said...

prmintaan anda sdh terlambat..hahah

Akashah Kassim said...

nape x guna nama?siapakah anda?

s b 1 8 9 1 1 9 said...

falsafah...falsafah...

Akashah Kassim said...

riki.. biasa la.. jgn jd falsampah sudah

st

P E N A F I A N

Pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.
Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.
Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.