Nota penenang jiwa - corEtan akAsHah

Tuesday, January 16, 2018

Nota penenang jiwa

2018
Tahun perubahan..
yang penuh dengan jiwa kacau
Banyak yang kena fikir
sejarah berulang
Masa tulis ni, kasha dah pon berada di negeri Pahang.. Terkenang balik zaman kena pindah pahang (keratong 9) selepas Berbelas tahun sekolah dan membesar (berjaya besarnya haha) dok johor..masa tu baru nak masuk tingkatan 4.. Yup masih rasa yang sama..(rasa kena buang negeri) cuma beza nya masa dok keratong tu, depan rumah hutan.. biawak berkeliaran macam dah biasa aje.. Ular masuk rumah pon ada.. Macam2 saiz ..macam2 cerita kat sana.. Tak tahu nak cakap camana tapi yang pastinya banyak cerita kelabu asap (heh?)  kat sana.. 3-4 tahun baru dapat balik Johor. 
Dan tak disangka-sangka, peristiwa sama berulang lagi. Bezanya kali ni, takde la hutan depan rumah, tapi DIY (hahah)..Dan bezanya jugak  jauhlah dari family..  


green button
Ia satu permulaan yang tak sihat pada kasha secara fizikalnya dan mental khasnya..huh😂.. Masih mencuba.. Mencari dan menggali kat mana "green button
Terjumpa 1 nota penenang jiwa.baca je.. Memang baca time masa lapang.. Tapi nak cari jiwa yang lapang tu.. Ada sesuatu yang masih terhalang.. Semoga suatu hari bermakna.

3 comments:

Warisan Petani said...

Semoga dipermudahkan urusan di tempat baru.

Anonymous said...

Hmm

Akashah Kassim said...

Aminn... InsyaAllah
Tq +warisan petani..

st

P E N A F I A N

Pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.
Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.
Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.