Kenapa senyum?

Gambar bukan time pergi opis

Ramai yang tertanya-tanya
Kenapa hari ini kasha asyik dok tersengih2 aje seawal pagiπŸ˜ŠπŸ˜‚πŸ˜„πŸ˜…πŸ˜€

Tuang air senyum,  jawab soalan orang pon senyum jugak,  jalan2 senyum jugak..  Selalu jarang le nak nampak senyum meleret. Muncung + masam aje lebih..  (eh ye ke cenggitu? πŸ˜›)  tak sangka ada juga yang melihat kan? Ada jugak yang ambil berat.

Tambah lagi sangkaan si kawan, 
"wah tengah fall in 😍  love ke? "
Haha part fall tu dah selalu jadi,  yang 😍tu belum beralamat lagi ye.. insyaAllah suatu hari nanti😍😍😍

Biasalah jawapan stereotaip
"senyum itu sedekah, nak bagi duit kat semua orang tak berapa nak ada"
Itu ajelah balasannya kat empunya diri yang menegur.

Bila duduk diam,  teringat balik.kenapa eh?
Baru teringat..
Mungkin sebab malam tadi dapat jumpa arwah ayah buat pertama kali setelah dia telah pergi menghadap Ilahi sejak 2 September yang lalu. Selalunya, dengar cuma ibu dan adik beradik je mimpi.
Kali ini,  diri sendiri pulak rasa. Dalam mimpi tu,  ayah dah sihat, bangun dan boleh jalan. Teruja itu ada sebab tak sangka ayah dapat jalan semula.  impak dari tu agaknya sampai senyum tak sudah..
 
Cuma orang kata,  bila kita mimpi tandanya arwah mengharapkan kiriman doa untuk dia.  Ye la baru sibuk di padang festival layang2 seminggu dah lupa  πŸ˜­ pula.

Alhamdulillah terlunas sudah apa yang perlu. InsyaAllah semoga pahala bacaan itu seawal pagi sampai kepada rohnya.

"Jika seseorang meninggal dunia,  terputuslah amalannya kecuali 3 perkara
Amal jariah
Ilmu yang dimanfaatkan
Anak yang mendoakannya"

#rindubertamulagi
#epilogseorangperindu

Comments

Popular posts from this blog

Jom study 5 : kerangka Pengurusan PdP

Bahan PdP: Galerry walk dan place mat

CV grafik versi Kasha plak