Hutang wajib dibayar walau tak ditagih - corEtan akAsHah

Friday, April 12, 2019

Hutang wajib dibayar walau tak ditagih


Hutang wajib dibayar walau sedikit.

Kadang2 kita tangguh nak bayar hutang konon nak tunggu ada rezeki lebih atau nak setelkan hal2 peribadi dulu baru nak bayar. Tapi tau tak sebenarnya lagi lama kita tangguh lagi sempit rezeki kita dan lagi susah urusan harian kita.

Sebab apa?

Sebab kita dah guna hak orang lain. Sebab kita dah susahkan hati orang lain. Sebab kita abaikan kepayahan orang lain yang dah tolong kita tu.

So bayarla hutang walaupun sikit sikit. Moga pintu rezeki kita diperluaskan dan urusan harian dipermudahkan.

InsyaAllah. Amiin

#copynpaste
#semogabermanfaat
#sharingiscaring

2 comments:

norhidana said...

setuju tuh dik, iskit ke banyak tetap kena byr

mmg hampeh kalau ada kwn jenis yg mcm kt gambar katun tuh, kadang kita yg bagi hutang lak yg segan nk minta duit kita dr org yg berhutang dr kite

Akashah Kassim said...

hehe boleh buat gaduh tu

st

P E N A F I A N

Pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.
Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.
Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.