Tentang kenangan - corEtan akAsHah

Saturday, November 14, 2020

Tentang kenangan

Culik gambar cantik hasil lens Kak Haryati dengan izin. Lamanya rasa tak menulis panjang dek kesibukan hal yang satu lagi. 

Penat - makan- tidur - gemok

Banyak perkara tertangguh sewaktu PKP muncul menghantui. Siapa aje yang tak terasa, dan akhirnya diri sendiri yang sakit.

Bermakna lama jugalah tak dapat terapi. Jadi kita kena cepat-cepat cari terapi sebelum emosi lain datang silih berganti. 

Sentap - geram - marah - sakit

Macam tulah tak elok sebenarnya emosi-emosi tak sihat beraja dalam diri. Takut gejala-gejala penyakit lain mendekat selalu. 

Lari cepat-cepat!

Tengok gambar cantik terapi

Baca ayat cantik terapi

Tulis cantik-cantik terapi

Belajar benda baru (part ni tak buat lagi)

Orang sebelah kata, kalau nak stress bawa mengaji, zikir, doa banyak-banyak.

Ada yang kata dah lemau tu, bawa-bawa bersukan. Kasi keluar peluh. 

Tak kisahlah macam mana caranya, semoga semuanya bakal kembali normal. 

Jom jaga kesihatan diri, baik dari jasmani atau rohani. InsyaAllah sama-sama kita doa yang terbaik untuk kita semua. 


 

No comments:

st

P E N A F I A N

Pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.
Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.
Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.