Road to 2021 - corEtan akAsHah

Monday, December 14, 2020

Road to 2021

Ngah hantar gambar hakak ride di Pontian dulu. Kasi frame kan buat kenangan. Alahai bila next?

Ohooi. 2020 dah nak menutup tirainya. Tak lama dah tinggal 18 hari je lagi. Pejam celik sekejap je dah nak habis 2020. Tak mahu menyebut tentang kereta terbang lagi, apa yang pasti doakan COVID19 berlalu pergi.

ᒍᗩᗪI ᑎᗩK TᗩᑎYᗩ, ᗩᑭᗩ ᑭEᖇᑌᗷᗩᕼᗩᑎ KITᗩ?

Kalau ikut blog ni, banyak berubah. Dari 2009 bawa ke 2020. Beza jumlah posting semakin bertambah tapi masih tak capai kuota bergelar seorang penulis tegar. Kiranya 80/360 hari. 22% je daripada jumlah hari setahun. Layanzzz sebab banyak menulis di medium lagi satu, facebook. Nampak tahun 2015 & 2016 adalah tahun malas menulis. 

Opps ... awak. 2009 punya post jangan dijengah lagi. Kadang malu sendiri entah apa-apa yang dimuatkan di situ. Nak delete? Hahah mungkin tidak. Biarkan jadi kenangan 11 tahun di media ini. 


Nak kata blog ni krik-krik, tak juga. Rasanya viewnya lebih tinggi dari tulisan di facebook. Cuma kebanyakan posting lama ni. Nampaknya tetamu yang singgah cenderungnya pada cerita berbeza.

Antara barisan posting yang menjadi pilihan pembaca. Lagi cantik kalau setiap viewer yang singgah klik sekali iklan dalam blog ni. Dapat juga income. Hehe sekali je tau jangan lebih, nanti kena banned. Hahah.

ᗩᗪᗩKᗩᕼ ᗷᒪOG IᑎI ᗩKᗩᑎ ᗷEᖇᑌᗷᗩᕼ ᖇᑌᑭᗩ ᑌᑎTᑌK Tᗩᕼᑌᑎ 2021? 
Tak tahu lagi. Doakan ... Sebelum mengakhiri posting, cuma nak kongsi susun doa cantik dari Ustazah Asma Harun ni. 
Didoakan pada diri dan semua yang membaca.

Petikan doanya

𝓢𝓮𝓶𝓸𝓰𝓪 𝓽𝓮𝓻𝓾𝓼 𝓼𝓲𝓱𝓪𝓽, 𝓽𝓮𝓻𝓾𝓼 𝓴𝓾𝓪𝓽
𝓓𝓲𝓫𝓮𝓻𝓲𝓴𝓪𝓷 𝓲𝓼𝓽𝓲𝓺𝓪𝓶𝓪𝓱 𝓾𝓷𝓽𝓾𝓴 𝓶𝓮𝓵𝓪𝓴𝓾𝓴𝓪𝓷 𝓪𝓶𝓪𝓵 𝓲𝓫𝓪𝓭𝓪𝓱
𝓐𝓵𝓵𝓪𝓱 𝓴𝓾𝓻𝓷𝓲𝓪𝓴𝓪𝓷 𝓱𝓾𝓼𝓷𝓾𝓵 𝓴𝓱𝓪𝓽𝓲𝓶𝓪𝓱
𝓜𝓮𝓷𝓳𝓪𝓭𝓲 𝔀𝓪𝓷𝓲𝓽𝓪 𝓼𝓸𝓵𝓮𝓱𝓪𝓱
𝓑𝓲𝓭𝓪𝓭𝓪𝓻𝓲 𝓭𝓲 𝓙𝓪𝓷𝓷𝓪𝓱
𝓟𝓮𝓻𝓱𝓲𝓪𝓼𝓪𝓷 𝓭𝓾𝓷𝓲𝓪 𝔂𝓪𝓷𝓰 𝓽𝓮𝓻𝓲𝓷𝓭𝓪𝓱

Amin... Amin ...





3 comments:

Rodiah Amir said...

Moga terus berkarya ya.. Tak lama dah masuk 2021 pula..

umminani said...

betul malu nk baca entry2 lama, tapi biarlah kan.. kenangan juag tu. anyway tahniah atas kejayaan blogging sejak dulu sampai sekarang.

Akashah Kassim said...

Rodiah Amir
InsyaAllah.doakan

umminani
hehe itulah biarlah jadi kenangan.

st

P E N A F I A N

Pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.
Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.
Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.