My First Ride - corEtan akAsHah

Sunday, December 13, 2020

My First Ride

Aku hidup serba sederhana
Tiada harta, tiada rupa
Hanya yang ada budi bahasa
Harta sekadar basikal tua
Orang biasa basikal tua
Orang biasa basikal tua

Haa tiber ... Ternyanyi lagu ni.

Selepas sekian lama mimpi nak beli basikal, rupanya dapat juga pada tahun 2020. Itupun selepas dua bulan terperuk di KL, baru sampai ke Kuantan kelmarin. Alim pasang carrier kat bonet kereta dia. Sampai rumah, dengan no plate kereta dia tercabut! Hahah.
Pusing-pusing taman aje tapi jumpa tempat menarik. Sesuai buat photoshoot ni. Next time boleh pergi lagi.
Kalau diikutkan lama pasang impian, patut beli yang boleh lipat-lipat tu. Hahah. Takpe lah. Bukan apa risau nanti, apabila dah elok basikal depan mata akhirnya cuma jadi tempat sidai baju je. Kau rasa? 1 raket dan sepasang kasut dah lama jadi tukun tu bawah katil. Hahah. 🏸👟. Harapan.

Ok yang ini beli mur mur aje. Itu pun bayar ansur-ansur dengan Alim. Hahah. Nampak tak kedekutnya nak membeli tu. Eloklah bagi kategori orang beginner. Doakan harapnya tak jadi tukun.InsyaAllah.
Kembar tu basikalnya, Alim yang gigih membelinya. Kita on je mana-mana. Asalkan murah. 😂 Lagipun dia yang keluar duit masa tu. Layanzz..
Cubaan pertama tapi agak lemau sikit. Tak jauh tapi itu pun dah semput. Gara-gara lama dah bergolek aje,. Tak exercise.
Tak ada sarung tangan, sakit dibuatnya tangan kita. Kena cari lah lepas ni. Ah! Beria benor. 


No comments:

st

P E N A F I A N

Pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.
Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.
Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.