Ride 5km - corEtan akAsHah

Monday, December 21, 2020

Ride 5km

 Saat orang lain berkongsi jarak berbasikal beratus kilometer, dan engkau baru merangkak dengan jarak 5kilometer. Itu pun dah mula bergetar tangan dan menggigil lutut. 

Acara wajib snap gambar cantik

Sebenarnya baru habis kelas jam 12.00 tadi. Jadi waktu tidur dah habis. Jadi mari memenuhkan entri blog 2020. 

Alhamdulillah, untuk ride ketiga ada peningkatan dari yang sebelumnya. Pada kali ini, gerak jauh sikit melalui jalan utama untuk ke taman perumahan sebelah. Dia punya debar lain macam.

"Pergi taman sebelahlah, mau paling tidak dapatlah 6km. Takkan asyik kat rumah aje?"
"Alah ... Risau nak melintas!"
"Lalu je tepi-tepi dulu tak yah melintas. Masuk simpang perumahan sana nanti dah bertenang dah. Pakai topi"

Hanim yang dah pakar mengayuh, jadi konsultan untuk Kasha untuk pergi jauh sikit dari biasa. Buat pertama kali juga  merasmikan topi sebab sebelum ni round area rumah aje, tak pakai pun. 
Tracking eh perjalanan berbasikal yang kononnya jauh dari biasa tu.

5km dalam 53 minit. Gaya santai dengan kelajuan minima 5km/j dan max 23km/j. Hahah mana mau nak join orang lain.  Tunggu lah ride kali ke-20 kot baru boleh campur orang.

Sedar-sedar rupanya masih tak mencapai masa sejam mengayuh. Kiranya masa berhenti minum dan ambil gambar dia stop pengiraan tu. Padahal kalau ikut jam, adalah 1jam lebih juga mengayuh. Pandai eh apps ni. 

Ok lah ada peningkatan. Positifkan diri. Layanzzz.



2 comments:

Fiza Aizzawa said...

takpe, lepas nie mst g jauh lagi..

Akashah Kassim said...

Fiza Aizzawa
Musim hujan ni, susahlha sikit

st

P E N A F I A N

Pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.
Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.
Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.