Kolokium Rukun Islam - corEtan akAsHah

Tuesday, December 05, 2023

Kolokium Rukun Islam

Pertama kali buat design letak gambar attraction kat belakang.
Selalunya lebih kepada gradient atau nature environment sahaja. Semuanya Kashah design cuma guna Canva je.

Ada beberapa tips dalam design ini. Antaranya ialah:
1) Guna gambar mercu tanda Terengganu sebab kolokium ni akan berlangsung di Terengganu. Pilih gambar waktu siang dan malam. Actually Kasha suka yang design malam. Tapi sebabkan event tu siang, design pertama dipilih.
2) Masukkan gambar panel dan moderator menggunakan fungsi remove background.
3) highlight tajuk dengan kombinasi tulisan.
4) higlight detail menggunakan infographic banner
5) logo. Ha senang letak satu logo buat masa ni. Tak tahulah nak dekat event nanti kena bertambah ke tidak.


Untuk pertama kali juga, design ini diterima tanpa adjustment. alhamdulillah lega. Selepas ni nak simpan semua design yang pernah buat kat dalam blog ni untuk rujukan. Jadi senanglah nak ambil idea. Kalau tak kadang tepu juga kepala otak nak merekacipta.


Tak lama dah event kolokium ini. Sebenarnya event ni terbuka kepada awam. Siapa yang berminat boleh ke https://bondanor.onpay.my/order/form/kolokiumrukunislam




Korang yang nak cari idea design lepas ni boleh ke tab blog ini GRAFIK. yang mana semua guna Canva je.


No comments:

st

P E N A F I A N

Pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.
Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.
Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.