Words of the month - corEtan akAsHah

Wednesday, October 14, 2020

Words of the month

Daripada menyindir, lebih baik menyendiri.

Daripada mengumpat, lebih baik taubat. 

Daripada mengeji, lebih baik mengaji.

Daripada menyoal, lebih baik berdoa. 


Apa yang kita cakap dengan lidah atau tulis, keduanya dirakam dan bakal dihisab di sana. Allah Maha Mengetahui apa yang terkandung dan dirasakan di dalam hati kita, apa yang terlintas di fikiran dan apa sebenarnya yang kita ingin sampaikan. Ingatlah pesanan Nabi SAW, bahawa lidah adalah penyebab utama manusia dicampakkan ke dalam neraka.


Kita sendiri tak boleh bezakan amal kita ikhlas atau tidak. Namun kita terus sahaja buat, buat, buat.. moga daripada amal yang sedikit ada yang betul² ikhlas kerana Allah swt, itulah yang akan menyelamatkan kita daripada Api Neraka Jahannam 😢

######

kata2 dari Ustazah Asma Harun

#UAHMuhasabahDiri

2 comments:

norhidana said...

setuju tuh... lebih diam dari bercakap
sebab tu kadang ada benda yang akak rasa tak puas hati ke apa bila dengan kwn di pejabat ke apa... diam je udahla, habis cerita

Akashah Kassim said...

Betul tu kak

st

P E N A F I A N

Pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.
Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.
Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.