Blog Kasha dah ada adsense! - corEtan akAsHah

Thursday, July 16, 2020

Blog Kasha dah ada adsense!


Bergelar seorang blogger sejak tahun 2009, Kashah pernah cuba apply adsense ni dalam blog. Cuma masa tu ada sikap tamak haloba yang tinggi. Jadi sejenis kegigihan buat perangai klik iklan dalam blog sendiri. Nak cepat dapat income lah tu. Sudahnya email blog ni dah kena banned dengan adsense account. Jadi selama ini, blog ni tiada sumber pendapatan pun.

Alhamdulillah, waktu PKP Kashah join group blogger dalam whatsapp group bersama team fb blogger Ben Ashaari.  Rupanya ada cara lain nak dapatkan adsense wujud semula dalam account kita. Seronoknya dapat ilmu baru dalam group ni. 


Mudah sangat langkahnya, 
1. Tambah account email lain sebagai admin blog.
2. Apply adsense guna account tersebut.
3. Masukkan url blog ini dalam account adsense tersebut.
4. Tunggu email pengesahan.

Bunyi dia memang mudah, tapi Kashah hampir putus asa juga nak dapat reply dari admin adsense. Asyiklah sebut admin bercuti MCO COVID19. 
"Mungkin takde rezeki nak ber adsense dalam blog. haha. Tulis ajelah kan? Melayankan jari"
Alhamdulillah sihat lagi adminnya boleh proceed permohonan Kashah.hehe. Sejenis keterujaan! Sekarang blog ini bolehlah menjana pendapatan dengan satu klik di iklan yang terpapar setiap hari.  InsyaAllah doakan yang baik-baik. Cuma kena rajin menulis hari-hari untuk naikkan traffic.
"Nak post kat facebook pon segan kau! Mana nak ada traffic. Okay bye!"

Syukur dapat join group yang penuh informasi, perkongsian ilmu baru dan tak lokek berkongsi tips. Sekadar menyebut beberapa blogger yang biasa singgah komen, terima kasih diucapkan di atas sokongan kalian.


5 comments:

Aisya Ismail said...

Alhamdulillah, tahniah sis. Jangan buat lagi perangai lama tau. Hihihi

Fiza Aizzawa said...

Tahniah..

Akashah Kassim said...

Aisya - haha belajar dari kesilapan lalu. Tak nak buat dah
Fiza - tq

Nadia Johari said...

Alhamdulillah.. Terbaik.. Tak pernh putus aas

Akashah Kassim said...

Nadia- terima kasih.

st

P E N A F I A N

Pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.
Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.
Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.