Riadah @ Forest City - corEtan akAsHah

Saturday, November 03, 2018

Riadah @ Forest City

Forest City 1, Pulau Satu, Gelang Patah, 81550 Johor Bahru, Johor (277.64 km)

Johor Bahru

ibu, ngah, sha, maya comel
Setelah minggu-minggu yang sibuk, lama rasanya tak menjejak kaki di bumi Johor. Balik kali ini, sha merangkap mak maya, cakap siap2 nak ajak pergi Tg Piai, tapi niat dihati kita lebihnya nak pegi tempat lain pulak. Pulau Kukup ke Forest City ke?so difikirkan nak bawa ibu, nampaknya forest city lebih sesuai. So,  Masa tu hujan kat pontian tapi degil gak gerak ke gelang patah. alhamdulillah masa sampai ke destinasi tu tak hujan. nampaknya cuaca merestui. ceh ceh.
Layanz cuti di forest city. Sesuai jalan2, pusing2 snap sana-sini.dah lama rasanya hakak tak tolak kerusi roda ibu, rindu pulak. Kalau tak dulu, petang lepas kerja mesti jogging tolak ibu keliling taman. haha . berpeluh gak lah basah baju sebab tu pakai track suit je (so jangan kecam hakak pakai macam tu). sape kecam nanti dia makan 5 kali tak kenyang. hahah padan muka.
Forest City ni adik-beradik la dengan Danga Country Garden & R&F Tg puteri kategori kawasan dia. opps lagi satu Eco World. cuma dulu post gambar kat FB. kat sini takde lah. Dia memang bina landscape untuk kawasan perumahan elit. So sape kaya boleh beli apartment situ. Kaya lah duit tak tau nak letak mana wei. tabur je. 
 Dah pindah baru berjaya jejak sini. padahal ulang-alik je pontian dengan pasir gudang memang lalu lah. sebenarnya sebelum ni dah ada cubajaya nak ke forest city ni tapi sudahnya sampai woodland.haha. itu tak boleh blah..
 gambar cantik-cantik ini guna hp ngah.. huawei.. 
hai cantik dan clear benor gambonya.
 muka bahagia walaupon sekejap aje.
gaya berselipar aje gi jalan. #aduakukesah
 alamak ibu lagi kurus ni macam mana?haha
Kalau bawa family bawa anak-anak , Nak swim ada kolam renang terbuka. rujuk gambar belakang tu.(untuk kanak2 sesuai lah).tapi jangan sibuk nak berenang kat tepi pantai pulak. (memang tak dibenarkan mandi tepi pantai tu.
ok nak balik dah. maya pon dah penat dan kelaparan tu. haha kesian dia.


No comments:

st

P E N A F I A N

Pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.
Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.
Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.