Poster vs Gallery Walk - corEtan akAsHah

Tuesday, February 20, 2018

Poster vs Gallery Walk

First time kena ajar subjek semester 1 ni, nama subjeknya ialah Tourism Malaysia. Ikutkan kalau mengajar orang dewasa kita kena gunakan kaedah pedagogi. Ha masa KIPA kat Genting Highland dulu ada belajar. Nak guna kaedah teknologi terbatas sebabnya kelas ini lokasinya kat Level 5. Internetnya slow sangat. Jadi kita kena pelbagaikan kaedah lah.
Sebenarnya kaedah ini sesuai jika kita ada subtopik berbeza tapi masa dalam kategori yang sama. Contohnya untuk kelas ini, kasha buat camni:
Topik Tourism Attraction in Malaysia
  • Marine Park
  • National Park
  • Historical Sites
  • Prominent 
  • Theme Park
  • Beach and Island Resort
  • Highland

Gallery Walk is discussion techniques that enable student s to be actively engaged by roundly walk in a classroom. They work in small groups to share ideas and respond directly by writing any additional information. Combination of using text and graphics resources such as the poster with gallery walk will encourage student creativity in the classroom.
(ni ayat tulis kat facebook tadi.. so copy paste je lah, maaf dalam english pulak.. dalam BM boleh rujuk entry kasha dulu2 kat sini
ini antara 4 group yang bentang poster presentation and gallery walk tadi. antara 4 group ni, ada 1 group yang agak tersusun sikit poster dia. dan print saiz A3 yang sebenar. 
ok lah walaupon ada content yang missplace
Tak leceh ke?
haha ok je cuma ada lah leceh jugak, sebabnya:
PERTAMA:  kita kena observe poster dia tu dalam 3 minggu. Masa dalam 3minggu, ada pula yang tak bawa laptop. Haha nak tunjuk denngan Handphone je katanya. HP dia kecik aje.tengok wasap bolehlah. Ini poster dia suruh kita tengok pakai HP.sebenarnya ada alternate way macam guna kertas majong dan marker. tapi fobia lah kertas majong ni. So cuba try concept baru.

KEDUA: Miss, saya tak print lagi!!! Adoi dah hari pembentangan tak print lagi. Itu belum lagi cakap saya punya poster hilang dari laptop saya. masalah kita ke tu? uhhai.
ada 3 group yang bermasalah macam tu, jadi gallery walk transform jadi presentation biasa. Sebab kena teruskan juga. Malas nak tangguh. Layan je lah korang. output ada ok la tu.

No comments:

st

P E N A F I A N

Pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.
Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.
Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.