Online Class Canva bersama pelajar PERSADA USIM - corEtan akAsHah

Saturday, May 20, 2023

Online Class Canva bersama pelajar PERSADA USIM

Cikgu Online kembali gais!

Sesi kali ini pada hari Sabtu. Risau juga pada mulanya. Almaklumlah sejak balik kembara Haramain, suara cuma keluar waktu jumpa student je. Habis kelas terus hilang. Hahah. 

Magik kan?

Sebab semangat cikgu tu kuat sangat. Nak juga bercakap. Cuma alhamdulillah, hari Jumaat ada trip kembara ke alam semulajadi di Cherating dan Kemaman, memujuk suara kembali. Haa gitu. 

Antara barisan urusetia.
Ready!

Sesi cubaan teknikal suara, sharing function zoom dan lain-lain. Jelas semuanya. Syukur, nampaknya Allah izinkan suara ini menyebar lagi manfaat. lagipun mic levalier membantu. Sebut slow je, tapi dapat pantulan suara profesional.

Sebiru hari ini...

Haa muka cikgu online apabila dah bersedia. Berdebar tetap ada. Risau internet bergurau pula tengah live nanti. Cuma selfie tetap selfie, buat kenangan. Susah benar nak cari gambar sendiri.

Semangat!
Ada beberapa peserta yang ada asas penggunaan Canva. Cuma mungkin beberapa fungsi belum digunakan sepenuhnya. Jadi kita pandu sahaja untuk memudahkan kerja. 
Apa yang penting, menjimatkan masa.

Maklumbalas 

Alhamdulillah... 

Berbaloi rasanya apabila sesi perkongsian bersama pelajar-pelajr PERSADA USIM dapat dimanfaatkan sebaiknya. 

Nak 2.0? 

Entah kenapa macam pendek sangat masa perkongsian. Eh.. eh kejap je dah habis. Mungkin sebab dah lama Cikgu Online tak beraksi atau memang tak cukup masa. 

Siap terlajak waktu rehat. Betul sebenarnya Canva semakin hari semakin banyak features menariknya. Jadi 2 jam adalah jangka masa pendek untuk tabur semua ilmu. 

Tapi rasanya asasnya tetap dapat disampaikan. Syukur, buat mengubat rindu.

 

No comments:

st

P E N A F I A N

Pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.
Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.
Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.