Niat tak kesampaian - corEtan akAsHah

Tuesday, May 31, 2016

Niat tak kesampaian

Bismillah...
Baru2 ini, kasha ada terbaca satu iklan dari facebook akademi penulis. berkenaan dengan kursus travelog..bila baca detail kursus tu, memang rasa hati melonjak-lonjak nak pergi.. dah tekad dah nak asingkan duit untuk pergi kursus tu.. sorang pon sorang lah.. janji dapat pergi.. dia punya plan baik siap ajak ngah drive ke tempat kursus.
Bila masa nak bayar sebelum hadir tu, dapat tau ada audit bth plak. Huhui fail etourism yg kod baru blom prepare lagi.
Mungkin Allah susun baik2, ada hikmah kenapa tak dapat sempurnakan niat kita tu..
Kebetulan, masa tu 2hari berturut drive ke Nilai.. balik pasir gudang, rasa macam dah  collaps gile. Tahap penatnya sampai tak boleh tidur.. sakit badan tak boleh cakap.. tu lah nonstop kerja, jumaat sabtu pon kerja gara2 video punya pasal. Hahaa gitu la jadinya.. terus terasa diri ini semakin tua. Huk huk
Alhamdulillah, indahnya aturan dariNya, dapat juga balik kampung walau sehari cuma.. ibu kata tu la lama sangat tak balik, ayah nampak tu ina kenapa diam je?
Ayah tu bukan nampak sangat terbaring aje, nampak bayang sikit sebut je anak2 die yang dia ingt. Ibu pula yang seram sebab main sebut je padahal tinggal berdua.. yg lain keje..kan nebes tu.. jadi kalau tak dapat balik kg, dapat balik hari pon jadilah kan.. selagi ibu ayah masih ada. Semoga Allah memberi kesihatan yang baik buat keduanya, dan dipanjangkan usia.. insyaAllah amin.

No comments:

st

P E N A F I A N

Pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.
Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.
Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.