renungan bersama - corEtan akAsHah

Friday, April 24, 2009

renungan bersama

Saje nak mnulis ni...da lama tak menulis..nape dalam hidup ni kadang2 kita tak boleh terima kenyataan..walaupun kadang2 perkara tu da jelas di depan mata...mungkin sebab kita tak nak dikecewakan..ataupon kita tak nak berputus ase...hai tak tau la..dalam hidup ni kadang2 kita menang...kadang2 kita kalah...
kita juga selalu menyalah ertikan satu2 pandangan tu..tak selami lagi dah mula memikirkan yang negative..haha aduhai..ni namanye terlebih berfikir..tak baik sebenarnye...kene ubah persepektif minda tu..kecik sgt..kadang2 kita tak nak beri peluang kat org lain tok bagi pandangan...ye la kalu dah anggap diri tu hebat...astagfirullah..mana la kita hamba Allah ni nak hebat sangat hidup kat bumi Allah ni..
urm entahla maybe next time kena ubah prinsip tu kot..haha susah ke nak ubah prinsip..insya Allah boleh kalu ada kemahuan...at least niat dah ada..kalu ada usaha boleh punye...
ish tak mo la citer yang sedih2 ni..kita bukan nyer nak bersedih just sebab benda yang kita cipta sendiri reka..just pejam mata..wat macam benda tu tak pernah terjadi pon dalam hidup ni..haha boleh ker? tapi tak mustahil kan. bak kata cikgu dulu, kalu niat kita kuat dengan usaha insYa Allah Allah akan bantu kita nak ahadapi apa pon yang kita lalui dalam hidup ni...
hehe tetibe jer panjang lak kan aku menulis kali ni..haha..mungkin sebab terase cam lama tak menulis...huhu..silap lak menaip...dah lama tinggalkan dunia penulisan...sebab terase macam berada dalam dunia khayalan..tapi sebenarnye best apa dapat wat camni..hehe at least ade gak ruang dalam hidup ni kita nak luahkan..hehe kalu la cikgu bahasa melayu time kat sekola dulu bace mesti banyak merah ni..bahsa pon tonggang terbalik...tapi apa ada pasal..skrg ni bukan tga ujian karangan pon.hehe degilnya ko kasha...
peduli la apa org nak kata...uiks ganas lak rasenye..jiwe tengah kacau le tu...ye la asyik kita jer nak jage ati org, ade ke org nak jaga hati kite...pesal la plak emosi terlebih ni..kene jumpa counselor ni..haha..hai tak tahu ler..
urm tu dulu la wat mase ni..puas hati aku..hehe...next time tambah agi..sape tak puas hati?ha sukati la...
last sekali, semoga Allah berikan aku kekuatan untuk menjalani hidup ni.and harap tak mudah berputus ase, jauhkan aku dari kekecewaan.. saket tu kalau kecewe wat kali ke berape tah..isk3..ntah la..

No comments:

st

P E N A F I A N

Pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.
Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.
Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.