Masuk politeknik kena interview tak? - corEtan akAsHah

Tuesday, March 26, 2019

Masuk politeknik kena interview tak?

ada orang tanya ni?

Masuk Politeknik kena interview tak?
ha.. kalau masuk kawasan politeknik guard poli lah interview tanya nak pergi mana? kalau orang luar.. sila isi buku pelawat. haa student poli yang balik asrama lambat, siap kena saman dengan guard. hanya yang duduk je merasa..
tapi
rasanya orang tu tanya kemasukan ke politeknik tu perlu interview atau tak?
hehe saje je menjawab mengikut soalan
bergantung kepada program yang dipohon
Macam program diploma bidang Hospitaliti (pelancongan, hotel, pengurusan acara) biasanya selepas disaring mengikut kelulusan, boleh terus mendaftar masa minggu suaikenal
ada yang perlu ditemuduga
atas keperluan tertentu. Contohnya, sijil (khas) untuk pastikan pelajar sekurang-kurangnya ada kemahiran menulis, membaca dan mengira. sijil khas ni untuk pelajar kurang upaya. Namun bergantung kepada SOP institusi 
yang kedua 
temuduga untuk permohonan Diploma Kejuruteraan Perkapalan dan Diploma Kejuruteraan Penyenggaraan Pesawat (yang ini rujukan dari http://www.politeknik.edu.my/portalbpp2/index.asp)

apa je kursus yang ada kat politeknik ni?
rajin-rajin klik pautan bawah ni

2 comments:

norhidana said...

zmn skrg ni semua di hujung jari, klik2 google kt web poli tu semua maklumat blh dpt kn

Akashah Kassim said...

Betul tu.. Makin lama makin mudah

st

P E N A F I A N

Pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.
Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.
Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.