16 Mei versi PKP - corEtan akAsHah

Saturday, May 16, 2020

16 Mei versi PKP

Detik sejarah 16 Mei saban tahun disambut meriah oleh guru-guru seluruh Malaysia kini dilakarkan cuma di media elektronik. Norma baharu kan?
HARI GURU VERSI PKP. 
Jika tidak, mesti meriah dengan video versi guru-guru sekolah berpakaian pelajar di timeline media sosial. Sebenarnya seronok tengok cikgu-cikgu sekolah sambut Hari Guru. Dia punya feel tu meriah sungguh. Macam-macam gaya.

Jadi, kita melayankan anak saudara yang asyik request nak main Kahoot! setiap 15 minit. Pergi ambil kertas A4, dan melayankan si kecil yang seorang ini 
Hobi dia melukis, jadi kita cari cari lukisan doodle buat contoh dan cuba jadikan untuk sempena Hari Guru tahun 2020. Bolehlah dia hantar kepada cikgu-cikgu dia.
Sudahnya kita sekali terjebak melukis walaupun tak berapa pandai, layankan aje.
Yang pasti, ralit juga buat benda ni.
JOM SUBMIT DOA
Jom sama-sama kita kita doakan kesejahteraan dan pengampunan bagi semua guru-guru yang pernah mengajar kita.
Semoga Allah mengampuni dosa-dosa guru-guru kami..Sesungguhnya mereka telah banyak berjasa kepada kami. Amin ya rabbal alamin.
KEPUTUSAN VERSI PKP
Ok tahun ni juga PdP versi PKP jadi 16 Mei  kali kali inim keputusan pelajar politeknik versi PKP. 

Jadi rasanya keputusan kali ini memihak kepada pelajar yang betul-betul bijak mengambil peluang melaksanakan penilaian secara dalam talian.

Peningkatan bilangan Anugerah Ketua Jabatan bagi setiap kelas (3.5 ke atas) menunjukkan prestasi pelajar ketika belajar dirumah. Namun perlaksanaan kali ini cuma 20% sahaja daripada keseluruhan 70% penilaian semester dijalankan secara online.
Jadi, adakah Pensyarah mahupun pelajar bersedia untuk perlaksanaan sepenuhnya penilaian online untuk sesi akan datang?

Fuh! Yang 20% pun bagaikan nak gugur jantung nak mengejar setiapnya. 
SEMPUT!

Apapun segalanya perlu dihadapi dengan norma baharu. Semoga perlaksanaannya tidak membebankan dan dipermudahkan.

Sama-sama berdoa semoga wabak COVID19 berakhir segera.

PESAN GURU.
TULISLAH!
BINA BEKALAN UNTUK KAU TINGGALKAN...



2 comments:

norhidana said...

cantik... yelah tahun ni tak dapat sambut hari guru, buat ucapan maya je

Akashah Kassim said...

K norhidana
Ya terima kasih.

st

P E N A F I A N

Pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.
Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.
Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.