Posts

Showing posts from May, 2012

hari jadi saya

sewaktu zaman kanak-kanak,
hari jadi dan parti jadi perkara paling seronok,
dapat jajan (ala dlm 1 plastik ada mcm2 la dlm 5 atau 6 jenis mknan),
Masa tu seronok pergi majlis hari jadi kwn2 lain,
ada kek, nyanyi2 sikit, lagi elok ada baca marhaban jugak,
pastu mesti nak kena tiup lilin,
baru la potong kek,

Masa remaja,
disuap pula dgn cerita2 drama,
asal hari jadi je mesti kna bagi hadiah,
kdg2 xde apa nak bagi,
ambil brg2 lama pastu buat jd cantik,
bagi la jadi hadiah,( boleh la kan, dr xde langsung)
suka tgk org dapat hadiah bsar2,
kadang2 terfikir jugak apa la isinya,
jgn2 kotak je besar, dlm surt khbr lg byk dr hadiah (haha da start merapu)

Di IPTA pulak lagi berubah gayanya,
sambut harijadi mesti nak simbah2,
habis telur, air, tepung jadi mangsa,
mcm da jd wajib pon ye,
asal hari jadi je ada je yg terkena,
klu tak join katanya tak open minded plak,
satu hal plak nak kena fikir rancangan jahat nak pekena org
(kdg2 tu ada yg smpi tak tegur seminggu sbb perkara tu)
ye la sentap gak l…